Heractivering en
Win-back campagnes
Een voormalig klant, lid of donateur is waardevol. Deze wilt u terugwinnen! Met een sterke win-back campagne bij Converzion die bestaat uit gepersonaliseerde e-mails en/of telefonische opvolging, heractiveert u deze waardevolle voormalige klanten of donateurs. Natuurlijk bedenken wij voor u de juiste flow en zorgen wij voor de uitvoering.
Een goed gesprek leidt tot conversie
Om klanten, leden of donateurs terug te winnen is het belangrijk te luisteren naar wat zij te zeggen hebben en de juiste vragen stellen. Waarom zegt een donateur de steun op? Waarom wil iemand geen lid meer zijn van de vakbond? Waarom kiest de klant voor een andere energieleverancier? Via een win-back campagne gaat ons team met uw voormalig klant, lid of donateur in gesprek en kijkt hoe de relatie met uw organisatie geheractiveerd kan worden! Soms is een luisterend oor al voldoende of ligt de oplossing heel dichtbij door een passend voorstel te doen.
Converzion ontzorgt u in uw win-back campagnes. Indien u dat wenst nemen wij het gehele traject uit handen. Van creatie tot verzending en opvolging van de win-back campagne.
Wanneer is een klant inactief?
Afhankelijk van de productlevenscyclus definiëren wij samen met u de periode wanneer een inactieve klant weer benaderd kan worden. Gaat het om een voormalig klant van een energiemaatschappij, een abonnee voor een krant of een klant van een webshop met elektronische producten? Is de reden van opzegging bekend? Samen met u komen wij tot een gedegen aanpak.
Uw prospectdatabase heractiveren.
Met een sterke win-back campagne maakt u van voormalige klanten, leden of donateurs weer nieuwe klanten, leden of donateurs.
Samen met u maken wij de doelgroepsegmentatie en zetten we een koers uit met de juiste communicatiekanalen. Iedere doelgroep heeft zijn eigen wijze van benadering. Doordat wij alle kanalen in huis hebben kunnen wij snel en effectief schakelen. Kunnen we A/B testen en kunnen we de campagne maximaal optimaliseren.
Meer weten over een win-back campagne voor uw organisatie?
Neem contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden!
…Vaak zien wij bij onze klanten dat zij een enorme prospectdatabase hebben van voormalig klanten, leden of donateurs. Aangezien het minder geld kost deze prospects aan te spreken dan om nieuwe geïnteresseerden te werven, adviseren wij onze klanten structureel een win-back campagne te voeren. Een klant werven is een flinke investering. Een klant behouden geeft het hoogste rendement.